Hongkongský akčný film prešiel rapídnou zmenou v priebehu niekoľkých rokov. Kedysi mu kraľoval Tsui Hark, Ringo Lam, John Woo. Tí postupne odchádzali do Ameriky, kde im bol pridelený Van Damme a z áčkovej čínskej ligy sa dostali do tej béčkovej americkej. Jediný kto dokázal v Amerike s odratými ušami preraziť bol John Woo, aj keď kvalita jeho filmov bola značne kolísavá.
Zatiaľ sa v Hongkongu postupne formovala nová skupina režisérov, z ktorých každý bol dominantný v konkrétnom žánri. Prišiel artový film a Wong Kar Wai a prišiel akčný film a s ním Johnny To a Ka-Fai Wai.
Posledný spomenutý vytvorili režisérske duo a vďaka tomu pokryli nielen žáner detektívneho filmu, ale aj thrilleru, akčného filmu a romantickej komédie. V roku 2004 – v dobe médií- Johnny To natočil Breaking News. Príbeh sledujúci policajných vyšetrovateľov naháňajúci obávaný gang je v rámci rozprávačských postupov jednoduchý. Dobrí muži zákona musia chytiť zlých banditov. Lenže ľudia zomierajú. Tvár polície je pred verejnosťou potupená a tak prichádza nová mladá posila s úmyslom vyhrať vojnu proti zločinu, ale zároveň si získať média.
Film pracuje s množstvom postáv. Každá z nich zastupuje určitý status, ale je tiež nositeľom konkrétnych vlastností. Otec-zbabelec. Vyšetrovateľ s čiernobielym videním sveta. Gangster s pochopením a so srdcom. Vyšetrovateľka, ktorá je arogantná a inteligentná.
Film nepracuje s jednoznačnosťou a s presne definovanými postavami. V polovičke filmu sa dokonca dostávame z prostredia polície do prostredia gangstrov a film mení hlavného hrdinu. Rovnako kamera Siu-keung Chenga je rozpohybovaná. Priestor využíva maximálne. Aj ten exteriérový s výhľadom na preplnené hongkongské ulice, aj tie interiérové v bytíkoch a na chodbe, kde sú polícia a zločinci uväznení.
Z každého prostredia film berie inú atmosféru a keďže sa tam stále niečo deje, film pracuje s precíznou strihovou skladbou, ktorá vám ako divákovi dopomáha k tomu, aby ste sa v priestore aj v postavách orientovali a zároveň sa s vami pohráva. To čo sa vďaka nasnímaniu, dvojexpozícií, akciám javí ako jasné, sa v ďalšej sekunde stáva prekvapivým zvratom.
Ako novodobý akčný film spĺňa svoj účel a dá sa hravo prirovnať k oceňovanému indonézskemu filmu The Raid, s tým rozdielom, že mŕtvych je v čínskej verzii podstatne menej. Na druhú stranu sa môže pýšiť formálne bezchybne zvládnutou 7. minútovou jednozáberovkou, ktorou sa celý film začína.