Hudba

Recenzia: Inside Group – One and Zero

Kapela Inside Group vznikla v roku 2012 v Prešove a tvoria ju traja hudobníci: Peci Uher (gitara), Viliam Cicoň (basa) a Viliam Stanek (bicie). Inside Group majú zasebou vystúpenia napríklad na Bratislavských jazzových dňoch alebo Prešovských jazzových dňoch. Tento rok  v novembri vydali svoj druhý inštrumentálny album s názvom One and Zero. Nejde teda o žiadnych nováčikov.

inside_group

Nový album otvára skladba One and Zero, podľa ktorej je aj pomenovaný.  Tá vznikla v spolupráci s americkým trubkárom Michaelom „Patches“ Stewartom, ktorý spolupracoval napríklad s Quincy Jonesom, Al Jarreauom či Marcusom Millerom. One and Zero sa nesie v rýchlejšom tempe a ponúka inšpiratívne trúbkové pasáže doplnené skreslenou elektrickou gitarou, hutnými bicími a basgitarou, ktoré napovedajú, že na poslucháča čaká zaujímavý materiál, ktorý sa primárne bude niesť v duchu jazz/rocku. To potvrdzuje aj nasledujúca skladba Joy and Fear, v ktorej nájdeme mix progresívnych pasáží, s pasážami, ktoré evokujú osemdesiate roky a zároveň ukazujú virtuozitu hudobníkov.

inside_group_cd

Album pokračuje skladbami White Drugs, Cicinka, Random Flight, Night Sky a The Running Man. Pri ich počúvaní je jasné, že do istej miery ide o programovú hudbu, teda názov nám čo to napovedá o ich hudobnom prevedení. Samozrejme, po hudobnej stránke nejde o nič prvoplánové. Hudobníci v jednotlivých skladbách pracujú s rôznymi prvkami. Napríklad White Drugs je založená na gitarovom riffe, za ktorý by sa nehanbili ani v metalovej kapele a  v The Runnig Man počuť dokonca dovjkopák. Cicinka sa zas oproti ostatným skladbám evidentne nesie v odľahčenom duchu.

Album uzatvára The Glacier Trilogy, ktorá pôvodne pochádza z predchádzajúceho albumu, ale tentokrát ju kapela oživila spolu s talentovaným saxofonistom Jánom Kopčákom. Ide o najdlhšiu skladbu na albume a poslucháčovi ponúka rôzne polohy. Úvodná pokojná saxofónová pasáž je postupne rozvíjaná, pripájajú sa bicie, hudobníci experimentujú so samplami a skladba vrcholí „našlapanou“ pasážou v ktorej je dominantná elektrická gitara.

Inside Group a ich album One and Zero ponúka modernú hudbu, ktorá spája prvky tradičného jazzu, tvrdších štýlov ako rock a metal, virtuozitu a originalitu. Hudobníci z kapely sa rozhodne neboja experimentovať, čoho výsledkom sú skladby s rôznorodou atmosférou. Inside Group svojou hudbou určite dokážu zaujať poslucháčov rôznych žánrov.

Kapelu Inside Group si môžete vypočuť na ich momentálnom turné a novinky sledovať na Facebooku alebo oficiálnej stránke www.insidegroup.sk.

inside_group_tour

Vlado Král

Vyštudoval Hudobnú vedu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Momentálne pokračuje na tejto katedre ako interný doktorand kde sa venuje výskumu hudobno-historických pamiatok a využitiu nových médií pri ich spracovní. Vo voľnom čase občas prispieva recenziami do rôznych periodík, číta knihy, pozerá filmy a je veľkým fanúšikom seriálu X-Files.