Keď pivný gigant medzi veľkovýrobnými pivovarmi Heineken Slovensko ohlásil zriadenie novej „značky“ na štýl craft beer, kdekoho z „menšej“ scény pohneval. Bolo to definitívne uznanie, že craft pivá naberajú na popularite a čoraz viac konzumentov siaha po rôznych štýloch a príchutiach. Veľkokapacitná výroba, kde sa mieša rovnaká voda a suroviny Corgoňa s Keltom či s Krušovicami doviedol pivovarnícku scénu do veľmi monotónneho stavu
Heineken urobil týmto krokom trefu do čierneho:
- Zabŕdol do remeselných vôd
- Rozšíril svoje portfólio
- Pritiahol pozornosť k sebe
- Donútil malých výrobcov vyvíjať nové úsilie a presvedčovať zákazníkov, že to oni jediní sú tu pre ich chuťové bunky
- Ide o premyslený a dobre mierený strategický a marketingový ťah
Bradáč 14° (Obs. alk.: 6%) slúži veľkej priemyselnej firme k tomu, aby zvýšil predajnosť výčapu, keďže veľké hurbanovské značky v posledných rokoch v tomto ohľade zaostávali. Nanešťastie pre malých pivovarníkov a našťastie pre konzumentov, Bradáč sa náramne vydaril.
Rainbow Warrior pripomína typický ležiak s vytvarovaným klasickým zložením. Ide o 12tku.
Swallow No.1 je druh IPY, kde dominujú divoké tóny a tropické ovocie. Je to 15tka.
Ocean Warrior, ktorý hodnotíme, je 14tka. Je to veľmi dobre piteľná India Pale Lager, kde môžete zacítiť variabilitu, silné osvieženie a príťažlivé doznievanie dúškov, ktoré vás zasýtia, ale aj navnadia do ďalšej konzumácie.

Pivo je skvelé a hrdo sa môže hlásiť medzi európsku klasiku. Mnoho z jeho chute už poznáme od Brewdoga či iných osvedčených kúskov. Mnoho z originality receptúry sa stráca na úkor „trafenia sa do čierneho“ a držania sa výrobných metód, ktoré už prerazili a majú stabilný úspech. V tomto sa nezaprie prezieravosť pivného giganta, ktorý sleduje trendy a marketing z iných európskych krajín a prispôsobuje si to svojej situácii.
Bradáča 14° sme ochutnali na Októberfeste (2019) v Nitre. V stánku s Ayingerom. Ďalší dôkaz, že malé pivovary musia riešiť prekážky na trhu, aj keď si vlastnú pozíciu dláždili dlhé roky. Musia skrátka zareagovať.
Plusy
Studené chmelenie citrusov a borovicových tónov
Polotmavý viedenský slad
Karamel a oriešky dotvárajúce vzácnu synergiu
Spodná fermentácia kvasníc a horkej arómy
Piteľnosť ležiaku s horkosťou IPY
Mínusy
Menej originality a viac kopírovania trendov
Hodnotenie: 4/5