Food & Drink Lifestyle

Pivná recenzia: Bradáč 14° (Ocean Warrior)

Keď pivný gigant medzi veľkovýrobnými pivovarmi Heineken Slovensko ohlásil zriadenie novej „značky“ na štýl craft beer, kdekoho z „menšej“ scény pohneval. Bolo to definitívne uznanie, že craft pivá naberajú na popularite a čoraz viac konzumentov siaha po rôznych štýloch a príchutiach. Veľkokapacitná výroba, kde sa mieša rovnaká voda a suroviny Corgoňa s Keltom či s Krušovicami doviedol pivovarnícku scénu do veľmi monotónneho stavu

Heineken urobil týmto krokom trefu do čierneho:

  • Zabŕdol do remeselných vôd
  • Rozšíril svoje portfólio
  • Pritiahol pozornosť k sebe
  • Donútil malých výrobcov vyvíjať nové úsilie a presvedčovať zákazníkov, že to oni jediní sú tu pre ich chuťové bunky
  • Ide o premyslený a dobre mierený strategický a marketingový ťah

Bradáč 14° (Obs. alk.: 6%) slúži veľkej priemyselnej firme k tomu, aby zvýšil predajnosť výčapu, keďže veľké hurbanovské značky v posledných rokoch v tomto ohľade zaostávali. Nanešťastie pre malých pivovarníkov a našťastie pre konzumentov, Bradáč sa náramne vydaril.

Rainbow Warrior pripomína typický ležiak s vytvarovaným klasickým zložením. Ide o 12tku.

Swallow No.1 je druh IPY, kde dominujú divoké tóny a tropické ovocie. Je to 15tka.

Ocean Warrior, ktorý hodnotíme, je 14tka. Je to veľmi dobre piteľná India Pale Lager, kde môžete zacítiť variabilitu, silné osvieženie a príťažlivé doznievanie dúškov, ktoré vás zasýtia, ale aj navnadia do ďalšej konzumácie.  

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt pivo bradač ocean warrior

Pivo je skvelé a hrdo sa môže hlásiť medzi európsku klasiku. Mnoho z jeho chute už poznáme od Brewdoga či  iných osvedčených kúskov. Mnoho z originality receptúry sa stráca na úkor „trafenia sa do čierneho“ a držania sa výrobných metód, ktoré už prerazili a majú stabilný úspech. V tomto sa nezaprie prezieravosť pivného giganta, ktorý sleduje trendy a marketing z iných európskych krajín a prispôsobuje si to svojej situácii.

Bradáča 14° sme ochutnali na Októberfeste (2019) v Nitre. V stánku s Ayingerom. Ďalší dôkaz, že malé pivovary musia riešiť prekážky na trhu, aj keď si vlastnú pozíciu dláždili dlhé roky. Musia skrátka zareagovať.   

Plusy

Studené chmelenie citrusov a borovicových tónov

Polotmavý viedenský slad

Karamel a oriešky dotvárajúce vzácnu synergiu

Spodná fermentácia kvasníc a horkej arómy

Piteľnosť ležiaku s horkosťou IPY

Mínusy

Menej originality a viac kopírovania trendov

Hodnotenie: 4/5

O autorovi

Martin Hladký

Martin Hladký

Študuje na Fakulte ekonomiky a manažmentu v Nitre a mimo toho sa zaujíma o rôzne úrovne spoločenského poznania. Kedysi aktívnejšie športovanie vymenil za vzťah k filmovému umeniu a umeniu v rôznych jeho oblastiach.