Hudba

Dýchajúce obrazy

By  | 

Kapela Billy Barman po troch rokoch vydala, tentokrát  pod záštitou Slnko Records, svoj tretí štúdiový album s názvom Dýchajúce obrazy  a pokrstila ho v bratislavskom Majestic Music Clube, vo štvrtok 24.11.

Tentokrát však kapela znie celkom odlišne a nie je to už príliš to, na čo boli fanúšikovia zvyknutý doteraz. Predpovedal to už prvý singel s názvom Mladým chýba vojna, ktorý znie oveľa viac tajomnejšie, temnejšie a tiež melancholickejšie.

Tajuplný text necháva poslucháčom väčší priestor pre interpretáciu a určite v porovnaní s predošlou tvorbou ho možno brať ako veľmi príjemnú a pozitívnu zmenu. Výrazný je však aj klip ktorý sa nesie v podobnom duchu. Pod jeho réžiu sa podpísala Jana Suržinová a o produkciu sa postaral fotograf Lousy Auber. Ten kapele zase zrežíroval podobne ladený, ďalší videoklip k piesni Sloboda.

Okrem dvoch spomenutých piesní kapela pustila do sveta ešte pred oficiálnym vydaním albumu aj tretiu  s názvom Miletička, na ktorej spolupracoval aj raper Vec. A i keď práve  táto pieseň môže z celého albumu najviac pripomínať ich predošlú tvorbu, pri ktorej sa ľudia pod pódiom naplno bavia, na piesne Mladým chýba vojna či Sloboda nadväzujú najmä atmosférou aj ďalšie ako 100 kolies, Len šedá, Dávno nebolo tak ticho, či Princ. Tým treba venovať viac pozornosti a je možné že viac zarezonujú až po niekoľkonásobnom vypočutí. Ako malé prekvapenie tiež možno označiť pieseň Kvet Agátu, ktorú keďže sme v období, kedy začínajú v komerčných rádiách znieť vianočné piesne, by sme mohli nazvať pokojne aj ANTI vianočnou. Poslucháčov na jednej strane pobaví, no tiež prinúti zamyslieť sa. Každopádne pre album je určite príznačná najmä vyzretosť, či už hudobná alebo textová. A určite tiež treba spomenúť, že do veľkej miery má na zvuku nového albumu zásluhu aj nový bubeník Matej Ruman.

Kapela si na krst v MMC ako predskokana zavolala mladú dream popovú kapelu s názvom Tolstoys, ktorá priniesla príjemnú, snovú a melancholickú atmosféru a tiež ohlásila, že koncom roka sa môžeme tešiť na ich debutové EP.

Následne sa už mohli fanúšikovia tešiť na hlavný bod programu. Kapela Billy Barman odštartovala koncert piesňou 100 kolies a pokračovala najmä staršou tvorbou, ktorá ihneď rozhýbala preplnený klub. Bolo vidno, že na playliste si kapela dala veľmi záležať. Zapojila doň mix všetkých albumov, zahrala svoje najväčšie hity ako Introvert, Vrkoče, či Strmá voda a samozrejme odohrali aj všetky piesne z nového albumu.

Samotný krst CD prebehol pomerne netradične. Kapela si na pódium zavolala všetkých svojich technikov, zvukárov, producenta albumu Mareka Rakovického a už spomínaného Lousyho Aubera. Ten sa stal krstným otcom albumu, avšak nepokrstil album šampanským, ale analógovým fotoaparátom.

Počas hodinu a pol trvajúcej, naozaj energickej show, sa na pódiu objavili tiež aj viacerí hostia. Cimbalista Marcel Comedant zahral pieseň (Jej) Sloboda, Tomáš Šedivý, alebo inak aj „Lasky“, z kapely Para, pomohol so spevom v piesni Sloboda, a na záver koncertu prišiel aj Vec, aby „odrapoval“ Miletičku. Po poslednej piesni sa kapela však ešte nelúčila a všetkých pozvala do Hopkirk baru o poschodie vyššie, kde bola aferparty až do rána.

Foto: Martin Adam Pavlík

« 1 z 2 »
Martin Adam Pavlík

Je milovník filmu a hudby. Študuje umeleckú kritiku a audiovizuálne štúdia na FTF VŠMU. Jeho najväčší obľúbenci sú Martin Scorsese, Stanley Kubrick, Paul Thomas Anderson, Quentin Trantino, bratia Coenovci, Richard Linklater a Jim Jarmusch. Hudobnými srdcovkami sú grunge a post rock. Vo voľnom čase hrá v kapele, skladá a píše. Jeho texty ohľadom filmu boli publikované na Kinečku, Frame, či Moviesite.